2024-08-31

Fredagen rätt och slätt

 

Den började mulen som var skönt 🙊. Det låter konstigt, men en mulen morgon som sedan gick över till ett dagsregn, det var vad jag önskade mig när jag gick där. Men tyvärr så blev jag inte bönhörd och regndansen den gör jag förmodligen inte på rätt sätt. 

Men när vi gick vår morgonrunda nere vid havet fläktade det sådär skönt och ljuvligt. Många surfare som stod och vaxade sina brädor för att sedan försöka rida på en våg med brädan när de kom i vattnet.

När vi kom hem blev det frukost och bästa koppen kaffe på hela dagen. Den första koppen på dagen är den som smakar bäst tycker jag.

Vi gjorde inget särskilt igår utan var bara hemma och njöt utav fredagen. Satt i skuggan i trädgården när solen hade letat sig fram. Tog en powernap på soffan med ljudboken i öronen på eftermiddagen. Och såklart så målade jag lite med. Vi spelade spel på kvällen efter vi hade ätit middag. När solen gick ner gick vi in och tittade en stund på tv:n innan läggdags. 


Ett äldre par som gick fram och tillbaka längs strandkanten på Playa Flamencastranden.


Doftar ljuvligt i trädgården.


Sedan en avslappnade stund med penslarna.



Och den här fredagen blev det en fredagsdrink. Vit rom, svartvinbärssaft, is och sprite.


En enkel middag med kycklingklubbor och en god morotssallad.

12 kommentarer:

  1. Det lät som en bra dag får man väl säga. Synd att regnet uteblev dock. Förmodligen får du träna mer på dansen ;-)
    Den enkla middagen såg väldigt god ut.
    Kram och ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får nog det 😅.
      Maten var god fast den var enkel.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. En bra dag och trevlig kväll.
    Regn behövs säkert hos dig, vet hur det kan vara.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En helt okej fredag.
      Ja, nu skulle det inte göra något om det kom lite regn som håller i sig ett tag. Inte så det förstör men så att det blir en riktig rotblöta.
      Detsamma till dig.

      Radera
  3. Jag tyckte att min make sa att det kom lite regn men det var förmodligen väldigt lite om ni missade det. 😀 Ha en bra lördag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi fick väl en 50 droppar eller nått.
      Detsamma 😀
      Kram

      Radera
  4. Aldrig kommenterat men gillar er blogg jätte mycket, ni verkar ha det så mysigt, och du målar så fint. Här i Halmstad är det typ 20 grader och sol så det blir att grilla i kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Tack, och vi har det toppen jag och gubben.
      Just nu har vi 28 här och vi har ätit pizza uppe på takterrassen. Härligt att vädret fortfarande levererar värme där hemma i Sverige.

      Radera
  5. Den där morotssalladen ser jättegod ut! Nu blir jag sugen.. ska googla efter ett recept. Längtar efter andra smaker än tomat och aubergine nu :) Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland så kan man även tröttna på grönsaker 🙄 fast det är så gott.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. En bra dag och som vanligt hos er, en god middag.
    Synd att det inte blev något regn.
    Här ska höstregnet komma redan idag har dom sagt.
    Ha en skön avslutning på helgen.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog sällan vi har några skitdagar 😉😀.
      Verkligen synd, för det behövs nu.
      Här har inte hösten dykt upp ännu 😃.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.