2024-08-27

Ny vecka igen

 

Igår gick vi in i en ny vecka igen, ja säger bara jösses vad tiden rusar iväg. Men det är bara att gilla läget för det här inget som jag kan styra, även om jag skulle vilja. Då hade vi förmodligen inte passerat maj månad ännu 😂.

Så städning och vattning stod på dagsschemat hos oss. Gubben åkte iväg på sin lilla runda och jag tog en vals med snabeldraken.

När gubben kom hem så fick han ett telesamtal från juristen om bouppteckning. Och det var ett samtal som gjorde både gubben och mig ännu mer förvirrade. Ja, vi får se vart det slutar.

På eftermiddagen åkte vi upp till Ulrika och Mats, för gubben hade fått en högtalare av Mats som han ska ha uppe på takterrassen. Det blev en trevlig pratstund och vips så hade 3 timmar flugit iväg. Jag och Ixa gick hem där ifrån så fick hon sig en promenad.

När vi kom hem så lagade jag middag och gubben fixade med högtalaren på taket under tiden. Vi åt på altanen när den var klar och så blev vi sittandes där tills det var dags att ta kväller.



Pasta går snabbt när man är hungrig.

8 kommentarer:

  1. Det är skönt med lite rutiner även om man är fri och ledig. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  2. Bouppteckningar är inte helt enkla. Husse gjorde den själv när hans mamma hade avlidit och det tog sin lilla tid. Sedan är väntan på arvskiftet nio veckor så det är verkligen en procedur.
    Ja, tiden går fort och tre timmar försvinner verkligen i ett nafs. Hoppas gubben blir nöjd med högtalaren.
    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla är inte bröstarvinge och det finns även testamente i det hela, så lite rörigt blir det.
      Jo, då rusar tiden på lite extra.
      Han blev jättenöjd och han lyssnade en stund på musik med.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Jag älskar pasta! När jag är själv hemma då kan jag slänga ihop en pastapesto. Så gott! Ja, veckorna springer iväg! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      När vi var småbarnsfamilj så tyckte jag inte pasta var någon favorit. Men man gjorde ju bara makaroner /stuvade makaroner och falukorv på den tiden. Nu kan man ju variera hur mycket som helst. Så nu gillar jag det mer.
      Ja verkligen.
      Kram

      Radera
  4. Kontrollen över vädret har jag inte heller :) Tur vi bor i länder där vädret är mer pålitligt, i alla fall nu, än där vi kommer från. En högtalare utomhus är underbart, det har vi också, även våra grannar så det beror på vindarna vem som hörs mest :) Ha en fin onsdag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du så rätt i. Här är det nästan 100% på väderprognoserna jämfört mot i Sverige.
      😁 riktigt så högt kan inte vi vrida på volymknappen. För då får vi nog bannor av grannarna 😉😀.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.