2024-08-19

Söndagen i Casa 66

 

Hade en skön sovmorgon igår morse. Jag vaknade inte förens 06.45, och det hör inte till vanligheterna. Men kroppen behövde väl sömnen och Ixa hade inte puffat på mig för att jag skulle vakna. Annars är hon rätt bra på det när hon tycker att hon sovit klart.

Vi tog rundan utmed havet ändå fast vi kom iväg lite senare än vanligt. Men vi mötte inte så värst många fler människor än vanligt, för det var ju söndag.

När vi var tillbaka så åt vi frukost och sedan swishade vi en peng till Axel som fyllde 11 år. Han hade önskat sig pengar till ett nytt dataspel.

Gubben gick upp på takterrassen och satte igång med växterna som hade en massa visset som skulle tas bort, och jag hjälpte till att sopa undan där han höll på. Jag var lite förman som vanligt 😉😄.

När det var dags för middag så blev det rester från kylen. Det fick bli räkpastan som vi åt i fredags. Och när vi hade ätit klart så ringde vi till Axel på Whatsapp och sa grattis och frågade om hans dag hade varit bra, och det hade den. 

På kvällen blev det en stund vid tv:n innan jag hoppade i säng.


Väldigt stillsamt vid havet. 



Vår fina Axel blev 11 år igår.

8 kommentarer:

  1. Grattis till er fine Axel! Stora killen nu. Bra att ge pengar när de har något som de gärna vill köpa.
    En bra och behaglig söndag för er del.
    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, det går så snabbt med barnbarnen.
      Förr så tyckte jag att pengar var tråkigt att ge. Men det har jag ändrat mig på.
      Jepp, det var inget fel på den.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin!
    Skönt med lite sovmorgon... och smidigt med Swish och WhatsApp! Grattis till fina Axel!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Jag är ju väldigt morgonpigg av mig. Men ibland så behöver jag visst lite mera sömn 😉😄.
      Visst är det smidigt.
      Kram

      Radera
  3. Vad skönt med lite sovmorgon och att det inte påverkade promenaden vid havet! Finns bra digitala lösningar för oss som bor utanför Sverige :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var bra 😄.
      Verkligen😀, och ju större barnbarnen blir så är det ju pengar de önskar sig.
      Kram

      Radera
  4. Härligt med sovmorgon! Grattis till elva-åringen.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.