2024-08-13

Ny vecka och nya tag

 

Då gick vi in i en ny vecka igen. Snart har halva augusti gått och snart så har vi höstmånaden här, september.

Här städades igår, som vanligt. Jag tycker nästa att Ixa fäller mer sen vi trimmade henna. Annars är det att hundstråna är så korta nu. Så man upplever att det är mer. 

Gubben åkte iväg på sin vattningstur in till Torrevieja och på hemväg fick han stanna till och inhandla lite på Consum. När han ändå åker förbi affären på hemväg.

Jag bakade nytt frukostbröd och gjorde en ny omgång med kräm. Denna gången hade jag både frusna blåbär och jordgubbar i krämen.

När kvällen kom och vi hade duschat satte vi oss vid tv:n och tittade på "The Challenge Sverige" några avsnitt.

Men vilket konstigt upplägg på ett så kallat världens tuffaste realitytävling. De bor i ett stort hus där det festas och har partyn. Självklart så skapar det intriger och bråk mellan deltagarna. Och så ska man sporta och tävla lite smått bakfull dagen där på. Men nu satt vi och såg fem avsnitt igår av detta program. Så jag vet att jag kommer att se de resterande avsnitten som är kvar av programmet. För jag vill ju veta vem som vinner miljonen. Men ett märkligt koncept tycker jag det är i alla fall. Festa och sporta 🤔🙄, kan det var bra för kroppen. 


Ingen sol i sikte.


Men där kom den.



Och där var den uppe när vi snart var hemma igen.

12 kommentarer:

  1. Halva augusti redan slut. Vad hände kan man undra. 😯 Det är en himla fart på tiden . Vem har skruvat upp hastigheten? Nåja vi får göra det bästa av situationen och ha det gott. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, någon jäkel har visst en nyckel som den vrider upp hastigheten på tiden med 😉😁.
      Men det är väl bara att gilla läget och försöka att hinna med.
      Kram

      Radera
  2. Tycker det är tråkigt att sommaren går mot sitt slut. Allt går så fort numera. Vi har inte sett The Challenge Sverige, tycker det verkar vara så konstigt upplägg, det lilla vi sett i vinjetter. Gillade "Biggest Looser" när det gick, (bara namnet jag inte gillade). Vi tycker inte det finns så mycket som är värt att se på TV längre. Brukar se på Charterfeber i kanal 3. Men, det är så konstiga norrmän de visar så man tror knappt att det är sant hur "folk" beter sig. Gillar att de visar från Gran Canaria där vi varit mycket genom åren.
    Fortsatt trevlig vecka till er!

    Kram Tummelisa(Eva)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen ett konstigt upplägg på programmet. Men det skapar tittarsiffror när det bara är dockusåpamänniskor som är med och tävlar.
      Det programmet har vi aldrig sett på kanal 3.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Ja, hur fort gick inte denna sommar. Snart i mitten av augusti och jag hänger inte riktigt med.
    Så vackra bilder du delar med dig av!
    Jag delar helt din uppfattning om programmet. Det är liksom två saker som inte riktigt går ihop att festa och idrotta men det lockar kanske tittare eller tävlande... Jag tror inte att vi kommer att se mer.
    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommaren kom och snart är den förbi, tyvärr. Jag har väl mer tur än dig att ha den kvar lite längre. Men fort har månaderna gått.
      Tack.
      Visst är det 😲. Men jag vet att jag kommer att glutta på något mera avsnitt 🙊.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Jag hade bestämt innan att inte titta på The Challenge och efter era omdömen känner jag att det var rätt beslut.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Many happy greetings to you.
    Enjoy summer while it lasts.
    Hug from Viola

    SvaraRadera
  6. Det blir inget jag kommer titta på. Ser i och för sig aldrig sånt längre, men förr så följde jag flera dokusåpor slaviskt, som Farmen. Så klart du vill se avslutande avsnitten när du väl börjat. Ha en bra onsdag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här följer vi Robinson när det går på tv:n.
      Farmen såg vi bara första säsongen av. Sen har jag aldrig kollat på det mer.
      Jo, det blir nog så 🙄.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.