2024-01-19

16 år




Exakt så är det. För 16 år sedan startade jag min blogg Hallon & Blåbär. Mitt första inlägg hittar ni här.

Jag bloggade inte varje dag i början utan det gick lite i vågor. Men i stort sett sedan 2018 när vi blev permanent bosatta här i Spanien så har jag gjort ett inlägg varje dag.

Jag har väl aldrig direkt haft någon speciell nisch på min blogg heller. Sådär som bloggarna man började att titta och följa när bloggarna kom. Det var en om bara inredning, någon med bara pyssel, eller bakning.

Min blogg har i stort sett handlat om min vardag. Sen att jag gillar att pyssla, laga mat och baka är en annan grej. Jag satt inte min blogg i något särskilt fack i alla fall.

Det är många bloggar under årens lopp som har försvunnit som man följt. Många försvann till Instagram när det kom, men det gjorde inte jag. Även om dottern tyckte att det var en ny kul grej för mig. Jag skulle kunna lägga upp massor av inlägg på en och samma dag om jag ville. Mobilen har man alltid med sig. Men inte med datorn.
Nu har jag blivit med Instagram året 2017 men inte med samma namn som min blogg har och det är ett kul komplement. Men det är inte som min blogg, långt där ifrån.

Har heller aldrig känt att nu får det vara bra med bloggen. För jag tycker det är så himla kul att blogga och att läsa andras bloggar. Så sluta med detta finns inte alls i mina tankar.

Min mamma började att blogga när hon hade passerat 80 år för då fick hon av sitt barnbarn hennes gamla laptop. Och jösses så många vänner hon fick genom sin blogg.
Och om jag ska hålla på tills jag har passerat 80-strecket så är det många år kvar.

Man har nästan blivit som en liten familj här i blogglandia med de bloggar som man läser och följer varje dag, och den familjen vill man inte mista. Och några av den familjen har man t.o.m. sett och träffat i verkligheten, och det är skoj.
Och det är ni som gör att det är så in i bomben kul att blogga med.

Sedan jag startade denna blogg den 19 januari 2008 har jag haft 2.124.802 som tittat in hos mig. Och jag har gjort 4.264 inlägg här på bloggen. Och många fler ska det bli.


22 kommentarer:

  1. Grattis till årsdagen! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis, alltid kul att följa dig nu när vi bor i olika länder. Trevlig helg. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till alla dina bloggår! Kul dessutom att du fortsätter att skriva. Instagram och Facebook i all ära men det blir inte alls samma sak. Genom en blogg tycker jag att man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Själv började jag 2006 på Expressen och från 2007 på Wordpress så det har blivit några år. Jag har träffat en del bloggare under resans gång och det har bara varit väldigt trevligt!

    Önskar en fin fredag nu och fortsatt trevligt bloggande :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och så tycker jag med. Det blir lite mera personligt med sin blogg.
      Alltid kul att få se ett ansikte live.
      Fredagen var bra och hoppas din med var det.
      Kram

      Radera
  4. Carin! GRATTIS!! Jag är så glad att jag hittade din blogg! Jag tycker det är så roligt att följa andra tjejer som ligger runt min egen ålder i blogglandia. ja somliga är förtås yngre och andra äldre. Men jag tycker det är en så fin grupp. För du har rätt, det blir som en familj. Älskar det. IG är ett superbra komplement till bloggen (vi skriver ju liknande inlägg idag, vi två), det är roligt att somliga läsare (som inte inte bloggar själva) finns där. Men bloggarna är bäst och de är guld!! TÄNK att din mamma började som 80-åring. DET är tufft! Vad roligt. OCH visst är det fantastiskt med alla vänner detta medium ger! Jag gillar just vardagen, jag gillar att inte nischa in min blogg--precis som du, en bra blandning är det bästa. OCH sen, jag tycker om att du svarar på kommentarer. Tycker det är a och o!! Kramar och grattis!!! OCH trevlig helg! Skål för nästa bloggår och nästa och ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis, vet inte hur länge jag har följt din blogg men läste även din mammas blogg så några år är det nog.Gillar när innehållet är blandat , helt enkelt vardagslivet 😄/Mia

      Radera
    2. Tack, och jag är glad att vi hittade varandras bloggar jag med.
      Håller med dig om Instagram, men inget slår en blogg 😉😁.
      Ja, det var skoj för mamma att hon började att blogga. När pappa hamnade på hemmet så var datorn ett tidsfördriv för henne på kvällarna när hon kom hem från honom. Här kan du se när hon fick datorn. https://hallonoblabar.blogspot.com/2010/10/min-mamma.html
      Bloggen blir som en liten dagbok för en själv med när man skriver om vardagen.
      Tack igen och skål för många fler bloggår.
      Ha en bra helg du med.
      Kram

      Radera
  5. Jag instämmer i alla Grattis. Du ligger ett par år före mig. Visst är det fantastiskt att ha bloggvärlden som en extra kompis. Många som är trogna härinne blir ju vänner på riktigt. Jag älskar att läsa om dina händelser och även vardagsliv. Så jag är med och skålar in ditt nya bloggår och ännu många fler. Hurra för dig !!!! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och många vänner har man fått genom bloggen.
      Så roligt att höra att du gillar min blogg.
      Kram

      Radera
  6. GRATTIS Carina! Håller med, så kul med bloggen och vi är verkligen som en liten familj. Jag är lite som du, ingen direkt nisch utan mer min vardag. Så glad att jag har dig här och jag minns din mamma. Själv började jag blogga juli/augusti 2008. Jag vill blogga tills jag kapsejsar... tröttnar aldrig på detta forum. Kul att du kände igen mig på MAXI, måste vara 7 år sedan.

    Önskar dig en fin fredagskväll! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och visst är det så att vi är en liten familj.
      Jag är glad att jag hittade till din blogg och så roligt med att vi setts i verkligheten också. Lite jobb var det först när min mamma skulle börja blogga. Vet att jag gjorde manualer till henne steg för steg så hon kunde lägga in sina bilder i bloggen. Men så glad att hon fick en massa vänner genom den och ett tidsfördriv också. Men jag tror nog det är mer än 7 år sedan vi sågs. Tiden går fort vet du 😁.
      Min fredagskväll var toppen. Hoppas din var det med.
      Kram

      Radera
  7. Tänk att det gått så många år! Grattis Carin! Jag har också hållit på länge men min första blogg, Vårt lilla röda hus, råkade jag av misstag radera. Så jag fick börja om från början 2011 med Vårt röda hus. Nu har jag haft Solstrimmor i mer än tio år. Inte klokt! Åren går och vi är inte många av det gamla gardet kvar. Tack för att du är min bloggvän. Och tack för alla fina kommentarer! Så roligt att följa din och gubbens vardag i Spanien.
    Fira nu ordentligt!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte klokt vad åren går.
      Så glad att jag hittade till dig med. Och jag tror att det var mamma som pratade om din blogg.
      Nej, det är verkligen inte många kvar i blogglandia sen man började att blogga.
      Det blev en fredagsdrink som vi brukar som vi skålade i.
      Kram

      Radera
  8. 👍👍👍🥰🥰👍👍👍

    SvaraRadera
  9. Hipp hipp hurra! Jag håller med, det är så himla kul att blogga! Att skriva och inspirera. Att läsa andras bloggar är också väldigt roligt och givande på så många sätt. Glad jag har hittat din! Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag ångrar inte en sekund att jag började med min blogg.
      Jag är glad att jag hittade till dig med.
      Tack, och en fin lördag till dig med.

      Radera
  10. Grattis till alla de åren och lycka till med fortsättningen. Jag hittade din blogg genom din mammas. Jag tyckte så mycket om hennes blogg och saknar den än idag. Hon var en sån härlig tant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du.
      Vet att mamma pratade om dig och hon var en härlig mamma. Saknar henne mycket.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.