2024-01-21

Marknadsrunda

 

Igår blev det en marknadsrunda för jag skulle köpa nya sandaler till gubben. Han har fastnat för ett stånd (har berättat det tidigare) som säljer skinnskor och de kommer från Elche "Calzados Ùbeda". 

Gubben tog en promenad under tiden med Ixa. Och när jag var klar med mitt inköp så sammanstrålade vi på Da Mario.

Jag blev lite bekväm när vi satt där och sa vi äter här istället, för jag orkade inte tänka ut något som vi skulle laga hemma. Eller att käka rester som fanns i kylen. Så vi slog till på en pizza.

Men fy vad ruggigt det blev när vi satt där och åt vår pizza. Servitören kom ut och sa att vi skulle gå in och sätta oss. Han skulle ordna en plats åt oss och Ixa. Men vi tackade nej och när vi hade ätit upp så betalade vi och gick hem.

Ixa fick göra några race i parken först och när hon var nöjd vände vi på klacken och gick hem.

Jag satte mig och målade en stund när vi kom hem och gubben satte sig vid datorn. Men fy vad frusna vi hade blivit båda två när vi suttit där på Da Mario. Så jag värmde en varsin glögg till oss.

Kvällen blev vid tv:n en stund som alltid. Vi såg på nyheterna om snökaoset uppe i Zaragoza, Soria, Àvila och Guadalajara. Jag hade även tittat på Youtube på en massa klipp där ifrån. Det har kommit snö i mängder i nordöstra Spanien.

När det kom snö sist här i Torrevieja var den 18/1 2017. Men inte alls lika mycket som det fått i nordöstra Spanien.


Så mycket mera sol blev det inte igår. För det var bara grått och mulet resten utav dagen.


Syns inte på den här bilden. Men visst mötte jag folk i shorts och t-shirt bara. Och jag ångrade att jag glömt mina torgvantar hemma.



Vi slog till på en pizza när latmasken bet sig fast på mig. Jag tog en pizza som hette Milano. Servitören undrade om vi sett den roliga filmen om en norrman som öppnade en pizzarestaurang i Italien. Han berättade hur skoj den var och att vi borde se den. Men vi förstod inte vad filmen hette. Är det någon som vet vad för film han menade?

4 kommentarer:

  1. En pizza på lokal är sällan fel om man frågar mig. Synd att det blev så kallt bara.
    När det gäller filmen har jag inte en susning!

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deras pizzor är så himla goda med. Så det är svårt att säga nej till dem.
      Ja, det blev väldigt bistert, så det var skönt att komma hem i värmen..
      Okej, har försökt att söka på Google men får inte upp något heller.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Usch för att frysa så in i benmärgen! Nu blir det soligt, varmt och skönt i veckan - det ska vi njuta av! Idag blev det en liten stund i solen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte skönt när man blir sådär genomfrusen.
      Det ska bli skönt med lite sol och värme nu ett par dagar.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.