2024-01-10

En helt vanlig tisdag

 

Det blev en skön och härlig hemmadag igår med. Vädret var ju inget tjohooväder precis. Vi fick några yttepyttestänk på oss när vi gick morgonrundan. Men de var så få, så jag hade nästan glömt bort dem när vi kom hem.

Gubben åkte iväg och gjorde en check hos våra vänner på deras blommor. Jag gjorde ingenting utan bara hade det skönt och bra här hemma.

På eftermiddagen fick vi fikagäster. Ulrika, Mats och Whiskey kom förbi en sväng. Jag fick ett gäng trägalgar som Ulrika hade tänkt slänga. De blir toppen att byta ut med våra plastgalgar i vår  garderob.

När de gick så tog jag en en sväng med Ixa innan jag började med maten. Och sedan samma rutiner som vanligt. Lite spel, fika och sedan tv:n lite senare.


Mycket god pastarätt om man gillar brysselkål. Receptet finns här.


Nu blev det en restmiddag av denna pasta med.



"Lars Lerin på Lofoten" började igår på Svt. Vi gillar hans tidigare program som har varit. Och även denna serie verkar bra och känsloladdad.

Sveriges mest älskade konstnär Lars Lerin åker tillbaka till Lofoten, en plats han älskar och saknar väldigt mycket. Det var här han fann sin första kärlek men också gick djupare ner i sitt missbruk och till slut tvingades lämna både relationen och platsen för att bli nykter. Nu besöker Lars och Junior Lars favoritplatser på Lofoten där de ska måla, surfa, fiska torsk, rida och gå på tur. De gör även nya bekantskaper med människor som också har ett liv i missbruk bakom sig.

10 kommentarer:

  1. Hej Carin! Din mat alltså! Nu blev jag jättesugen på pasta och brysselkål. 1000-tack för tips! Här hemma blir det torsk idag.

    Skönt med vanliga tisdagar! Själv ska jag strax gå ut i solen med min kamera. Hoppas på lite isiga soliga bilder.

    Önskar dig en skön onsdag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Varsågod, och i morgon ska jag handla fisk, för jag såg ett recept med brysselkål till fisk med.
      Här är det tråkväder idag. Så jag ska sätta mig på altanen och måla.
      Ha en fin och bra onsdag du med.
      Kram

      Radera
  2. Det lät som en bra dag tycker jag.
    Här blev det också pasta som alltid är ett säkert kort.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var absolut inget fel på den.
      Håller med dig 👍.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  3. En bra dag! Älskar brysselkål och kommer absolut att göra din pastarätt. Den ser verkligen god ut. Gillar vardagen för övrigt, den är skön. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gillar brysselkål med.
      Och dagen var bra.
      Kram

      Radera
  4. Så god den där pastan ser ut. Den vill jag testa. Köpte färsk brysselkål till jul men den råkade glömmas bort. Nu går den nog inte att äta längre. Jag drömmer om att åka till Lofoten. Kanske att jag kan ta mig dit någon gång i framtiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jättegod, så du får väl köpa nytt nät med brysselkål 😉😀.
      Det ser väldigt vackert ut där tycker jag med. Men vintertid är det nog inte så najs.

      Radera
  5. Ohh såg gott ut och skönt att bara vara hemma och inget göra oxå

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.