2024-01-28

Vi var hemma

 

Eller alla fall jag hela dagen. Gubben var iväg en sväng med pärlan för att handla några saker. Och när han ändå skulle iväg så fick han handla mina saker på Leroy & Merlin som jag inte hittade när jag var där.

Det hände inte så värst mycket under dagen utan vi bara hade det skönt och bra. Gjorde det vi kände för, som inte var så värst mycket faktiskt. 

Jag kunde ha börjat med fönsterlampan om jag hade velat. För nu hade jag allt som behövdes. Men igår kände jag bara för chill och inget annat.

Vi såg på "Stjärnorna på slottet" på kvällen och efter det betade vi av några avsnitt på "Dr. Death" innan vi tog kväller.


Godmorgon sköna lördag.


Lampor, bast och en lampskärm. Bara att sätta igång och göra en boho-lampa till fönstret. Men inte igår.


På eftermiddagen när jag tog rundan med Ixa. Stod en bil och rök som bara den på Calle Parana. Människorna till bilen stod en bit bort och ringde efter räddningshjälp.


Helt plötsligt slog bilen eld och den vita röken blev kolsvart istället. Sedan gick det snabbt och bilen brann ordentligt. Det tog ett tag innan brandkår och polis kom.



Vi åt hemmagjorda hamburgare och morotstrips till middag.

12 kommentarer:

  1. Hej Anneli! Skönt att bara få softa och vara hemma. Men vad läskigt med den brinnande bilen! Det kunde ha blivit en ordentlig explosion som på film! Tur att brandkåren kom till slut!

    Skön söndag till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj Anna, Carin här 😉😃.
      Ja det var läskigt med bilen, så därför gick jag inte på andra sidan gatan på trottoaren utan gick på allmänningen lite ovanför gatan. Tänkte som du att det kunde bli en explosion. Men gubben sa att en sådan explosion som det blir på film, blir det nog inte i verkligheten.
      Ja, det var tur att de kom och släckte.
      Ha en skön söndag du med.
      Kram

      Radera
    2. Haha! HEJ CARIN!! Anna Virrpanna😉😃 KRAM igen!

      Radera
  2. Sådana dagar är bra och behagliga tycker jag. Gott åt ni dessutom för en hemgjord hamburgare slår det mesta.
    Tråkigt med bildbranden men tur att det inte fanns fler bilar intill.
    Den serien har vi sett och gillade den. Lycka till nu med ditt lampprojekt. Förmodar att du visar det färdiga resultatet här i bloggen.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är toppen tycker jag med.
      Bra mycket bättre än färdigköpta tycker vi.
      Ja, det var skönt att det inte var fler bilar inblandade.
      Usch, så hemsk den är. Att det kan finnas sådana människor.
      Tack, och jag kommer visa när jag är klar.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Det är en bra grej i livet (numera) att man kan göra det man vill, när man vill . Såklart inom vissa begränsningar. Trevlig söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det. Så vi har det rätt bra numera 😉👍😄.
      Detsamma / Kram

      Radera
  4. Vad otäckt med bilbranden! Skönt att kunna välja sin sysselsättning :) Ha en go söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite otäckt.
      Verkligen skönt att kunna göra vad man vill 😄.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Ibland är det skönt att ha dagar då man bara får "vara". Utan alla måsten och allt planerande.
    Undrar vad som hänt med bilen som började brinna så där.
    Tur ingen blev skadad.
    Ha en fin vecka nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Även om inte våra veckor är så fullproppade med saker att göra 😃.
      Ja, det kan man undra. Men de som hade bilen såg riktigt chockade ut där de stod på trottoaren.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.