2024-01-23

Vecka 4

 

Då är det bara 4 veckor kvar så har barnbarnen sportlov. Och som vädret är nu där hemma så finns det nog ingen snö kvar då. Men på 4 veckor kan det hända massor.

Här hos oss har vi fått lite varmare väder igen. Och som även skall hålla i sig ett tag nu. Vädret håller sig på 18-22 grader och på nätterna går det ner till ca.7 grader. 

Så igår eftermiddag gick gubben och jag upp till Waldemars och satte oss i solgasset, tog en öl och kollade på människor som passerade förbi. Vi fick även sällskap en liten stund av Ulrika och Mats som också passerade förbi.

När vi kom hem så började jag med middagen för jag var väldigt hungrig. Det blev pannbiff och potatismos på tallrikarna. Lingon och saltgurka som tillbehör om man ville ha, och det ville vi båda två.

När kvällen kom satte vi oss vid våra datorer istället för tv:n. Jag kollade lite på några Youtubekanaler som jag följer innan jag hoppade i säng.


Nu börjar fuskmimosan som vi kallar den för här i Spanien att knoppa sig.


Lite dyningar på havet.


Vi satt oss inte och vänta på att solen skulle komma upp.


Vi såg att den gjort det när vi börjat att gå hemåt.


Så blev det några penseldrag med såklart. Jag tycker det är så himla skoj att måla med akvarell nu. Har nästan blivit lite besatt av det 😉🙊🙈. Har ju bara målat i olja och akryl förut när jag målat tavlor.

12 kommentarer:

  1. Det är härligt att komma ut och se lite folk då och då. Kram

    SvaraRadera
  2. Nu har du egenmålade gratulationskort i parti och minut förstår jag? Så roligt att få på sitt paket!
    Jojo... sitta i solen med en öl och titta på folk! Är nån avundsjuk?? Jaaa!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skojar vi inte längre 🙈😁. Så det är ingen som kommer att bli utan i vår flock, var så säker 😉😀.
      Nej, det är inte fel alls, så jag förstår att du är avundsjuk 😉.
      Kram

      Radera
  3. Otroligt duktig är du på att få till det, kreativa DU! SÅ snyggt. Dina bilder, ljuset är fantastiskt. Sådant ljus gör mig så glad. Skön dag ni fick. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och dagen var toppen.
      Nu har vi varma soldagar här, och det är toppen.
      Kram

      Radera
  4. Så härligt med lite varmare dagar även om nätterna fortfarande är kalla. Själv ser jag fam emot när vi kan sitta på uteserveringar men det lär nog dröja.
    Så fina dina akvareller ser ut!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret är ljuvligt nu.
      Du får nog vänta ett tag till, tyvärr.
      Tack, jag tycker det är så himla skoj.
      Kram

      Radera
  5. Så fint du målar med akvarell. Skulle kanske också prova på det. Härligt att se dyningarna mot stranden. Det härliga här är att snön smälter mer och mer. Tycker jag !!! Visserligen blir det slaskigt men man vet att det snart blir bart och de första blommorna tittar fram. Ja du hör att jag inte är en vinterälskare. Heja våren !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det tycker jag du ska göra. För det är så himla roligt.
      Det hörs klart och tydligt 😉. Men du har en positiv inställning precis som jag hade när vi bodde i Sverige.

      Radera
  6. Vi har liknande väder. Varit i trädgården hela dagen i dag. Underbart! Mimosan har börjat blomma här såg jag häromdagen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter toppen. Jag var ute på gården men gjorde nada 😉😃.
      Det dröjer nog inte länge till innan den gör det här med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.