2024-01-20

En blandning

 

På vädret, det var det igår. Lite regn, mulet, lite sol, mulet, lite regn och en massa blåst. Som sagt en salig kompott på vädret det var det.

Så när vi var ute var när Ixa skulle rastas annars var det altanen som gällde. Visst ja, jag var en sväng till Skandinaviska butiken och köpte stenbitsrom. Men det var det enda, annars var vi hemma.

Så det blev lite häng vid datorn, jag målade dagens bild i min målardagbok, vi spelade lite spel, drack en fredagsdrink och åt middagen där innan det var dags att bänka sig vid tv:n.


På väg hem på vår morgonrunda.


Gjorde det väldigt enkelt för mig när det var dags för fredagsdrinken. Färdigköpt Sangria och Cava blev det i den.


När vi såg på Renées Brygga i veckan, så åt de langos. Det ska vi ha på fredag, sa jag direkt.


Jag gick ju och köpte stenbitsrom på Skandinaviska och tog den billigaste som de hade. Det var Willys märke. Jag kollade på nätet vad den kostade när jag kom hem. 24,90:- och jag fick ge 3,10€ för burken här.



Men ska man äta Langos så ska det vara hela kittet på den.

10 kommentarer:

  1. Hej Carin! En skön fredag... sangria är så gott! En sommardrink och passar spanska kusten året runt. Blir en sangria för mig i februari när vi besöker spanska solkusten. Ska bli underbart! Langos, mmmm ser riktigt smarrigt ut! Jag måste ta tag i mitt målande, blir sugen när jag hör dig måla i din bok.

    Önskar dig en soft lördag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, så är det. Inget som man sitter och sippar på i vinterkylan precis 😉😃.
      Det var gott, men jag tycker man blir proppmätt rätt fort när man äter det.
      Nu har jag fastnat i akvarellfärgen och tycker det är så himla skoj. Inga mästerverk som görs i boken. Men övning ger färdighet 🙂.
      Här blir det en sväng på marknaden idag.
      Ha en fin och skön lördag du med.
      Kram

      Radera
  2. Så gott med langos! Har faktiskt recept på glutenfria som är helt okej. Ska nog göra det igen snart. Tack för inspirationen. Och du, även tack för inspirationen för väderprognosen, jag gillar hur det går att se hur ert väder är, ungefär, så nu har jag lagt in det på mina inlägg längst ner också. Ha en skön och solig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, alltid trevligt när man ger lite inspiration till andra. Langos är supersmarrigt.
      Tror att jag själv såg det där med vädret på någon blogg för länge sedan.
      Så soligt har det inte varit här idag. Gråmulet i stort sett hela dagen.

      Radera
  3. Helt rätt tänkt där! Ska man äta langos så snålar man inte på tillbehören :D Så gott säger jag bara!
    Önskar er en finfin lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, då får man kosta på sig 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Mums vad gott med langos. Sangria och cava är ju inte fy skam det heller. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inte fel på något av det 😉😀.
      Kram

      Radera
  5. Langos känns som perfekt fredagsmys-mat. Och dessutom en god drink, det känns ju som den ultimata starten på helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var absolut den bästa starten på helgen man kunde få 😀.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.