2024-01-15

Städdag

 

-Jaaa, det var vad söndagen blev, en städdag. Nja inte hela dagen det var väl att ta i. Men jag städade av i alla fall. Damma och dammsög, för det har en tendens att bli lite mera damm i hörnorna sedan Ixa flyttade in. Och gubben körde en runda hos våra grannar och kollade till deras blommor då jag städade.

Sedan satt jag ett bra tag på altanen och målade. Såklart så gjorde jag en bild i min målardagbok. Tog t.o.m. fram hårfönen igår när jag målade. Har sett att en del gör så på Youtube när de målar i akvarell. För att skynda på sitt målande, och för att slippa vänta när färgen torkar.

Sedan rullade dagen på precis som alla andra dagar har en tändes att gör. Helt plötsligt så hade det blivit kväller och det blev tv-dags. Vi hoppade "Sanningen" på tv4 igår. För vi såg på "Sanningen" på Netflix istället.


Vår julstjärna har en massa högblad nu.

En vacker färgklick i trädgården.

10 kommentarer:

  1. Är det samma "Sanningen"? Vi har ju inte sett den som alla talar om än så bra om vi kollar på rätt. Får försäkra mig om det innan vi börjar :) Ha en skön måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har Sanningen på tv4 och sedan Sanningen eller Fool me once på Netflix.
      Den har varit toppen.

      Radera
  2. Sanningen är överallt?! Ja hundar tenderar att smutsa ner en aning. Kram

    SvaraRadera
  3. Smart med hårfönen. Ja städa kan man göra varje dag om man orkar. Jag ska försöka spara mina två julstjärnor. Är fint att ha ute i sommar. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det. Så slipper man sitta och vänta mellan torkningarna.
      Vi hade julstjärnor ute det när vi bodde i Sverige om sommaren. Här har vi de ute jämt.
      Kram

      Radera
  4. Aha, så det är samma serie. Jag trodde det var två olika med samma namn. Då vet jag.
    Så fin er julstjärna är! Det är en blomma som jag tar död på snabbare än snabbt tyvärr...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är två olika serier men med samma namn. Så du har rätt.
      Ja, den har blivit jättefin.
      Kram

      Radera
    2. Jag tittar på svenska "sanningen". Det är en riktigt bra serie men jag funderar över hur de ska få ihop alla lösa trådar som de slängt ut. Sanningen på netflix har jag inte sett än men hört att den ska vara bra. Smart med hårfönen.

      Radera
    3. Ja, det kan man undra hur det ska gå till. Netflix serien är 👍 den med.
      Ja, visst var det. Slipper man sitta och vänta på att färgen ska torka.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.