2024-01-29

Beställt

Trodde det skulle bli en mulen dag igår. Men det var bara morgonen som var grå och trist. För när vi hade ätit frukost och druckit upp kaffet, då började solen titta fram. Så dagen blev en strålande dag med en liten kylig vind. Men kom man i lä så var det som en svensk sommardag.

Jag satt och tittade på olika flygresor hem till Sverige för att träffa flocken. Och jag hittade en i maj till ett bra pris och jag flyger till Skavsta då. Norwegian börjar sina rutter igen i April från Skavsta och kör hela året. Nu har de t.o.m. utökat sina resor. Så under sommaren kör de 3 gånger i veckan.

Vi pratade med några av våra barnbarn igår på whatsapp. Amelia fyller snart 6 år och vi ville veta vad hon önskade sig. Det var inga leksaker utan kläder i stället som hon önskade sig. Mest av allt svarta tights. Så idag får jag ta en sväng bort till La Zenia Boulevarden och se om jag hittar några tights.

Vår minsting Elvis var nyklippt och fin. Det var mamma som hade klippt han, berättade han för oss. Och mamma Johanna är duktig på att klippa grabbarna i familjen. För sonen klipps snyggt och fint av Johanna med.

När vi ringde till Ellen och Axel så var Ellen på träning. Men hon ringde upp när hon blev hämtad ifrån träningen och vi pratade en liten stund. Hon har börjat på Cirkus & Varieté i Norrköping. Något som hon tyckte var roligt berättade hon.

Jag började även och pyssla med fönsterlampan. Och jag tror den kommer att bli blir jättebra i fönstret. Det är riktig Boho-stil på den. Men det gillar jag.

Vi tog även en sväng upp till Da Mario och tog en Mozzarellapizza som vi delade på till ölen. Tog en sväng i parken med Ixa innan vi gick hem.

Gubben såg på handbollen och jag sneglade lite på den under tiden jag gjorde annat. Sedan blev det middag framför tv:n på kvällen. Och då såg vi klart på Dr. Death.

Från en mulen morgon till ett strålande väder. Det satt många på Da Mario. Men vi hade tur att ett par reste på sig precis när vi kom.

Så förbaskat god den här pizzan.

Det blev skinka och brysskålspasta sent på kvällen framför tv:n.

1. Ni verkar verkligen ha hittat ett favoritställe där på Da Marios. Kul! Veckan började med mulet väder, men det blir nog bättre. Ha det fint! Kram

1. Ja, det är lugnt och skönt och maten är det inte fel på heller om man vill äta. Sedan ligger parken precis utanför och då kan vi rasta Ixa med. Som att slå två flugor i en smäll 😉😁.
      Detsamma till deg.
      Kram

2. Hej CARIN! JA!! Så skönt att de flyger från Nyköping igen! Nu blir det fler turer ner till Spanska solkusten. Det gör stor skillnad att åka därifrån mot Arlanda. Vi kommer flyga från Arlanda, flighten går kl. 07.00 så vi kommer åka upp dagen innan och bo på hotell vid Arlanda.

Mysigt att få prata med barnbarnen och en svensk sommar är perfekt. KRAM Anna

1. Halloj Anna 😃!
      Det är bra att de utökat flygresorna och att det är lite bättre tider på flighterna med.
      Det var lite kämpigt när vi åkte hem till jul och alltid var tvungna att åka till Arlanda och sedan ta flygbussen till Norrköping, eller tåget.
      Kommer ihåg när vi åkte till Gran Canaria på höstarna förr. Då åkte vi alltid mitt i natten upp till Arlanda för att flyget gick så tidigt.
      Jättemysigt att få prata lite med dem.
      Idag är det Spansk vinter här. Gråmulet och +16 grader. Så det varierar i vädret här med.
      Kram

3. Så skönt att det löste sig med resan och att de flyger igen. Ju närmare man har till och från flygplatsen desto bättre. Minns när jag flög till Kalamata för att hälsa på yngsta fröken. Då fick jag ta mig till Göteborg för flyget gick bara därifrån. Ingen hit alls.
    Härligt att vädret tog sig och den där pizzan... Mums!

Kram

1. Det är bra att man slipper att åka till Stockholm. För då försvinner en hel resdag när man gör det.
      Det förstår jag att det inte var någon hit att ta sig till Göteborg först.
      Men nu har vi haft mulet sedan igår.

4. Hej och godmorgon,
    Så trevligt att ha något att få se fram emot. Mysigt att få träffa barnbarnen och så bra att ni kan komma över biljetter till bra priser. Det är en aspekt av livet jag ser framemot när jag hoppar av ekorrhjulet, att kunna få resa när biljetterna är billiga.
    Ha en riktigt fin dag!
    Varm Kram och tack för dina fina kommentarer hos mig om gården.
    Anneli

1. Godmorgon!
      Ja, det är kul och sedan att få träffa barnbarnen live igen.
      Vi brukar sitta och titta långt i förväg på resor och hitta de billiga. Det går ju bra när man inte har något jobb att tänka på.
      Ha en bra dag du med.
      Tack, och du/ni gör gården så himla fin.
      Kram

5. Så mysigt med en tur till Sverige och få träffa barnbarnen, kan tänka mig att ni saknar varandra <3 Härligt att ha det att se fram emot! Brysselkålspasta lätt spännande och såg gott ut :) Kram!

1. Det ska bli mysigt att få krama om dem live igen.
      Vi älskar brysselkål och det blev gott i pastan med.
      Kram

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.