2024-01-31

Tjohooo nu är jag klar med min Boho-lampa

 

Nu är fönsterlampan klar till rumsfönstret och jag blev nöjd med resultatet. Det lyste fint igår kväll i fönstret när vi satt och tittade på tv:n. Nu är det bara att fixa en fönsterbelysning till sovrummet med. Får se om den blir samma likadan, eller om jag hittar på något annat där.


En rulle med bast från trädgårdsavdelningen på Leroy & Merlin. Uppladdningsbara lampor i miniformat även de från Leroy & Merlin. De säljs bara i 3 pack. Så därför kan jag göra 2 lampor till 👍. En lampskärm från Chinobutiken som jag klippte sönder och behöll stommen.


Sedan gjorde jag små knippen av basten och virade det runt lampstommen. Träpärlorna hade jag i mitt pysselskåp. Men har köpt dem förut på Chinobutiken.


Ett grövre snöre i samma färg som basten fick bli typ min lampsladd så jag kunde hänga upp den.


Gubben var skeptisk först till lampmodellen. Men ändrade sig totalt när den kom på plats i fönstret.


Det finns tre ljuslägen på lampan. Men vi har den på det första läget. För det ska vara myspysbelysning.



På ett ungefär landade väl summan för lampan runt 20€. Och ingen annan har en likadan 😊.

14 kommentarer:

  1. Ursnygg! Och jag som inte visste hur en Bo-Ho-lampa såg ut. Nu vet jag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊
      Man kan väl lika gärna säga bastlampa. Men det låter inte lika kul 😉😁.
      Kram Carin

      Radera
  2. Snygg och kul samt att ingen har likadan👍.
    Påhittig som vanligt 🙂. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det är lite skoj att ingen har samma 😉.
      Kram

      Radera
  3. Men så häftig lampa! Bra gjort :D och verkligen unik som du säger :) Kul ide! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd med den. Och den lyser upp rumsfönstret fint på kvällen.
      Kram

      Radera
  4. Ja, så cool den är. OCH du så kreativ. Vad härligt med mysbelysning, det är är verkligen a och o. Snacka om bra pris, och du är garanterat den enda som har den!! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och priset var överkomligt om man kollar vad jag hade fått ge för en i affären. Det tror jag med 😉.
      Kram

      Radera
  5. Vad snyggt. Så kreativ och duktig du är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gillar att skapa med händerna 😃.

      Radera
  6. Hallå Pysselfia! Cool lampa! Stråna bränns inte av glödlampan? Du borde hyra ett bord på marknaden och sälja alla dina fina alster. Du skulle tjäna bra med allt fint du gör.

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej lampan blir inte ens varm. Det är en uppladdningsbar lampa.
      Var en liten knalle förr när vi bodde i Sverige. Åkte runt i närheten på marknader och sålde mina alster. Mest trolldegsfigurer och även mina smycken.
      Kram

      Radera
  7. Vad fin lampan blev! Så roligt att se resultatet av din kreativitet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd med den och den lyser fint på kvällen i fönstret.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.