2024-01-09

Sovmorgon

 

Ja, det hade vi igår. Vi slog inte upp våra ögon förens lite efter sju, och det är rätt ovanligt här. Så våran morgonpromenad fick bli ner till Punta Prima och över allmänningen till Playa Flamenca och hem igen.

Nu under vintertid går jag inte den vägen för det har inte börjat ljusna ännu ordentligt. Och då vill jag inte gå över allmänningen och snubbla omkring på stenar och rötter.

Jag är ju lite klumpig ändå även när det är ljust på den vägen. Har aldrig drattat omkull sedan vi fick Ixa, men innan. Två gånger t.o.m. när jag höll på och sprang. Men igår var det ljust och vi hade ett lugnt tempo, så det var inga problem alls.

När vi kom hem igen blev det frukost som vanligt och en stund vid datorn. Sedan var dagen rätt lugn och skön. Vi gjorde inte så mycket utan bara var.

Vi åkte iväg upp till Villamartin på eftermiddagen och allmänningen där och tränade lite med Ixa, och vi var alldeles ensamma där på fältet. Syntes att vardagen har tagit vid även här efter jul och nyår. Ledigheten är slut och folk har börjat att jobba igen.

Hemma igen blev det restmiddag. Fanns lite byttor i kylskåpet som vi fick ihop till en middag.

På kvällen såg vi en film på Netflix. Som jag kände igen efter vi sett en stund på den. Men allt var inte glasklart och allt minns jag inte heller, så vi såg klart på den.


Länge sedan vi var i Punta Prima när solen steg upp.


Punta Prima Beach var öde.



Vi körde lite kurragömma med Ixa igår. För att hon ska ha koll på vart vi är under promenadens gång.

12 kommentarer:

  1. Det lät som en bra och behaglig dag på alla vis!

    Önskar en fin tisdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var den 👍.
      Tack, den har varit bra den med.
      Kram

      Radera
  2. Det kallar jag sovmorgon (inte). 🙂 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej 😀, men här var det de 😊.
      Kram

      Radera
  3. Haha, ni är som vi ... Jag kan få lite "panik" om jag sover till 6:30-7. Men jag tycker om mina tidiga morgnar och tidiga rundor. Antar att du känner exakt detsamma. Morgonmänniskor. Låter annars som en bra och lugn och mkt skön dag. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det. Man är väl en liten rutinmänniska trots allt 😉😁
      Dagen var toppen.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Sovmorgon till klockan sju!!? Galenpanna! Jag är absolut ingen morgonmänniska. Sovmorgon är till klockan 11.00 för mig. Älskar lördagar, då tar jag sovmorgon på riktigt!

    Ljuvlig soluppgång. Borde ta mig upp tidigt och gå ut ta bild på soluppgången vid Bråviken... men ORKA! Du är en piggelin inte jag!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj 🙈 då är det snart lunchdags 😁😉.
      Men det är tur att vi är olika och har olika rutiner.
      Men jag kan gå och mysa i pyjamasstasen ett bra tag. Det är inte alla som har pyjamasen under sitt joggingset som jag kan ha ibland 😲😁.
      Kram

      Radera
  5. Vad skönt att sova till 7, jag vaknar oftast vid 6-7. Kurragömma låter kul :) Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir lite snopen när man kollar till på klockan och ser att man sovit en timme längre än vanligt.
      Ja, vi har kul när vi övar på att hon ska ha koll på vart flocken är. Lätt att gömma sig bakom ett olivträd där vi är och tränar.

      Radera
  6. Jag tycker också om mina tidiga morgnar. Men det är alltid runt 7. Inte tidigare än så helst.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, här kan de bli tidigare. Och nu när vi går mot ljusare tider blir det garanterat det. På sommarhalvåret kan vi vara ute och gå redan vid 6 tiden.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.