2024-04-12

Solig torsdag

 

Igår så blev det en strålande dag och då passade jag på att slänga mig i en solstol och lyssna bok. Det var så himla skönt att jag slumrade till lite där i solstolen ett tag.

Gubben pysslade med blommorna innan han tog sittning i sin solstol. Och då hade jag vilat klart och tog disktrasan och torkade av all sand som blir på bord och stolar där på takterrassen.

Tog en snabbsväng med Ixa, som nu blir som en zombie på dagarna nu när solen börjar att värma. Visst, är det akut med kisseriet så kan hon kissa på tomten. Men ju äldre hon blivit så ser vi att hon undviker det. Så en liten snabbsväng på allmänningen utanför oss fungerar bra då.

När vi kom tillbaka hamnade jag på altanen och satte mig och målade en liten stund. Sedan hade jag gubbens armband som hade gått sönder som jag lovat att trä om. Och då när ändå pärlburken var framme, gjorde jag ett halsband till mig med.

Middagen blev en kylskåpsrensning av restburkarna som fanns i kylskåpet. En omelett med en salig blandning av allt. 

Kvällen blev en stund vid tv:n som vanligt. Och igår betade vi av några program av "Frostbiten" på Svt-play.


Snart hemma igen efter morgonrundan.


Allt är torrt och brunt på allmänningen. Utan den här lilla ogräsblomman som växer i revor. Tror det är åkervinda som finns i Sverige med. 


Omeletten bestod av kokt potatis, en bit fläskfilé, köttfärssås, zucchini, lök och riven ost.



Somriga färger på pärlorna och en liten fin snäcka, blev det i mitt halsband.

12 kommentarer:

  1. Lika vackra bilder som vanligt och vilket fint halsband du gjorde.
    Omeletten ser verkligen god ut och du verkar ha förmågan att trolla med rester.
    Vår Miss T kan i nödfall kissa i trädgården men hon uträttar hellre sina behov på annan plats och det är bra. Vi har aldrig låtit promenaderna ersättas av en stund i trädgården så det är säkert därför.

    Önskar en fortsatt fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Ixa kissade på tomten när hon var valp och inte rumsren ännu. Sedan har det hänt när Whisky har varit här och de har lekt massor att hon stuckit ner och kissat på gården.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Gillar verkligen ditt sommarhalsband. Det blir superbra till sommaren. Åkervinda ja, den har vi med. Den kan verkligen sprida sig som pesten, men jag tycker de är fina. Tycker de liknar Morning glory lite också, blomman för dagen, även de sprider sig som pesten.
    Din omelett ser så god ut. Önskar dig, och er, en riktigt fin helg och skickar kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också den är fin och den liknar faktiskt blomman för dagen. Har sett att den går igen på kvällarna när vi går kvällsrundan Ixa och jag.
      Omeletten blev god fast det var en salig blandning i den.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Åkervinda skulle jag också säga att det är. En vacker blomma. Jättefint halsband. Tycker om färgerna på pärlorna. Låter som en riktigt skön dag du fick igår. Längtar efter min solstol nere vid vårt sommarbo.

    Önskar dig en fin helg! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, det ser precis ut som den. Och den är vacker med för att vara ett ogräs.
      Det var en färdigblandad påse med pärlorna. Och jag gillade färgerna med. Dagen var toppen. Och snart sitter du i din stol precis vid vattnet och njuter.
      Detsamma till.
      Kram

      Radera
  4. Omeletten såg jättegod ut. Det är tacksamt med sådan mat som gör att man får rensa ur kylskåpet.

    SvaraRadera
  5. Så skönt med värme och sol. Vi har haft närmare 30 grader nu i ett par dagar och det ska fortsätta i en vecka till, vi tackar för det! Önskar dig en fin fredagskväll, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart med det här vädret. Vädret ska hålla i sig ett par dagar till här med.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Tänk att ni har den värmen, så märkligt det känns vi som nyss hade snö här, tänk hur det är olika med tanke på att man lever i olika land. Samt ja hundarna orkar ju inte på samma vis och toppen att ni kan ta ut henne utanför då det krisar. Hur gamal är hon nu. Skönt att ni fick lite gjort och låter som om du är piggare igen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är märkligt tycker jag med. Man pratar med våra barn och de berättar att våren har kommit och temperaturen visar på +12. Bara 3,5 timme bort med flyg bor vi och har sommarvärme redan.
      Ixa är 18 månader nu.
      Ja, har fått en starkare medicin och jag känner mig mycket bättre.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.