2024-04-14

En solig lördag

 

När morgonrundan var gjord och frukosten i magen. Blev det en stund vid datorn med kaffekoppen. Sedan gick gubben ut i trädgården och jag hoppade in i duschen.

Vid lunchtid gick vi en sväng upp till Waldemars och tog oss en öl och satt och tittade på folk. När vi satt där kom Ulrika och Mats förbi. De hade varit på en havspromenad med Whiskey. Men för att hundarna skulle få hälsa på varandra ordentligt följde vi med dem hem en stund. Ixa var överlycklig att få se sin hundbästis igen, för det var ett tag sedan nu.

Efter att hundarna hade fått lekt ett tag och vi pratat ifatt sedan vi sågs sist gick vi hem och började med maten. Jag hade tagit fram kycklingklubbor från frysen innan vi gick iväg. Och till dem skulle vi ha en enkel sallad till.

Kvällen blev en stund vid tv:n innan jag hoppade i säng bra mycket tidigare än vanligt. Men är man trött så är man. Klockan bestämmer inte när det är dags att sova. Utan det gör kroppen.


Vi gick över Playa Flamencastranden. För det var inte en människa där igår.


Sen gick vi hem och åt frukost.


Länge sedan gubben och jag var på Waldemars.


Kycklingklubbor, sallad och ett glas rött.



Kvällsrundan innan solen försvann vid 20.30 tiden.

12 kommentarer:

  1. Hej Carin! Vilken chill och skön lördag ni fick. Soluppgången... sol och hav... fantastiskt vackert!

    Önskar dig en lika skön söndag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Den var toppen vår lördag.
      Och jag är så glad att jag har havet i vår närhet. Finns inget bättre än att se solen stiga upp där.
      Tack och detsamma till dig.
      Idag ska vi få temperaturer över 25 strecket.
      Kram

      Radera
  2. Man ska lyssna på kroppen ja och är man trött så är man. Så mysigt för hundarna att få leka med varandra och jag kan tänka mig att det var uppskattat.
    Vilken bra lördag ni fick och vilka härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska man. Och man gör det mer nu än när man var yngre.
      Ixa var jätteglad att få träffa Whisky.
      Lördagen var helt perfekt.
      Kram

      Radera
  3. Ja man ska lyssna på kroppens signaler. Jag tackade nej till barnbarns besök idag på grund av trötthet. Sved lite i hjärtat men återhämtning är viktigt. Kycklingklubbor är ju så bra och billig mat tänker jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det gjorde det. Men det är ju roligare att vara på topp när man träffar dem. Så ha en bra söndag nu och vila dig.
      Ja, det är det verkligen.
      Kram

      Radera
  4. For noen deilige og fine bilder. Ser ut som dere har det fint. Helse & kroppen skal man alltid lytte til. Ha en fin søndag. Klem C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och vi har det toppen.
      Ja, det ska man verkligen göra.
      Hoppas din söndag har varit bra med.

      Radera
  5. Vilken skön lördag. Vad mysigt det såg ut på Waldemars.
    Kycklingklubbor är alltid gott. Ibland har man inget annat val än att lyssna på kroppen.
    Så det var bra att du gjorde det och la dig tidigt.
    Ha en fin vecka nu. (måndag idag)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var toppen och Waldemars är ett bra ställe.
      Visst är det och enkelt att fixa till med.
      Nej, det har man inte och det spelar ingen roll när man går och lägger sig när man inte har ett jobb att passa.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. En riktigt skön lördag! Att gå lägga sig när en är trött istället för att titta på klockan är en bra grej, det gör jag med! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen en härlig och bra lördag.
      Jepp, det är helt rätt. För är man trött så är man oavsett vad klockan är.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.