2024-04-01

Enkelt och gott

 

Igår var en blandad dag vädermässigt. Det var sol, molnigt, kraftig vind och sedan lite regn på det med. Morgonen var väl det bästa på dagen. För då hade inte blåsten börjat och regnet hade inte startat ännu. Så morgonpromenaden var riktigt skön.

Men sedan blev det en inomhusdag. Vi gick bara utanför dörren om det behövdes. Och det gjorde det de gånger Ixa skulle ut och rastas.

Men dagen makade sig framåt fast det inte hände något. Det man tänkte var väl när man tittade på klockan och den tex. var 15.00. Så tänkte man, fast egentligen bara 14.00. Gör ni så också i början när man gått över till sommartid?

Nu ska jag ska dela med mig av ett recept som jag hittade på Instagram för ett tag sedan. Om man älskar kokos och tycker om chokladbiten Bounty, ska man testa detta recept.

BOUNTY

12 st. färska kärnfria dadlar

1 dl. Kokos

Några msk. kokosgrädde

Flytande honung

 Blanda ihop kokosflingor med kokosgrädde och lite sötning så det binder.

  Fyll dadlarna med kokosblandningen och tryck ihop dem.

 In i frysen några timmar.


Doppa i smält choklad och toppa med kokos eller flingsalt som jag gjorde. 


Dadlar fyllda med kokos.


Sedan doppade i choklad.



Istället för att toppa med kokos så tog jag lite flingsalt. 

10 kommentarer:

  1. Lite ostadigt är det allt men snart får vi sol så vi tiger. Jag älskar kokos så de där kanske jag skulle prova. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det varit skönt bara man hittade lä när solen var framme 😃. De tycker jag du ska testa. För de var försvinnande goda.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin,
    Visst är det bra med hund så att man kommer ut en sväng i ur och skur. Nu lånar vi dotterns hund och det är så bra.
    Men mums vilka godbitar. Det vattnas i munnen :-)
    Ha en fin dag!
    Varm kram,
    Anneli
    p.s. Ja, vi har alltid påsklov veckan efter påsk här i Dalarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, man kan inte dra någon undanflykt då precis 😉. Ja, det förstår jag att du/ni tycker.
      De var jättegoda 😋.
      Tack och detsamma till dig.
      Okej 👍.

      Radera
  3. Jo men så tänker jag också i början men sedan så glömmer man bort det.
    Så gott det ser ut! Lite flingsalt på tycker jag ger en bra smakkontrakst tycker jag.'

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör man.
      Jo, det blev en liten blandning av sött och salt.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  4. Nu ska regnet vara över för ett tag och jag ser på din prognos att ni också får skönt väder i veckan. Så välkommet, eller hur! Vad gott med egna Bounty, jag tycker de som finns i affären är lite för söta, men de slinker ner ändå så klart. Godis är gott :) Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns skönt att vädret vänder nu.
      De här blir inte lika söta som en riktig Bounty. Om man inte har mängder av honung I smeten.
      Håll med dig att godis är bra gott 😋.
      Detsamma

      Radera
  5. Hej Carin! Oj så gott! Ser riktigt smarrigt ut mums! Här har de lovar snöstorm imorgon... eller var det ett aprilskämt?!! Det är tur att jag är ledig nu när vi har fått sommartid. Tar en vecka att vänja sig för mig!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      De var smarriga.
      Vi får hoppas att det är ett Aprilskämt.
      Okej, är det påsklov där hemma?
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.