2024-04-06

Lös och ledig

 

Vi hängde hemma och gjorde ingenting. Men dagen försvann i rasande fart ändå.

-Jo, gubben hade en sak för dagen. Och det var att hämta grannarna uppe på flygplatsen. De kom med ett plan från Danmark vid 20.30 till Alicante.

Men innan han hämtade dem i deras bil, så åkte han och gjorde en snabbtvätt på den. För bilarna blir bra skitiga eller sandiga av att bara stå still här.

Brukar tänka på de bilar som man ser som har fått ett sådant där bilöverdag över sig. Som kan stå så med det i månader. Det måste bli som ett sandpapper som ligger och gnor mot lacken när det blåser. För sanden går inte att utesluta även om man täcker bilen tror jag.

Jag och Ixa tog morgonrundan runt El Capitan.


Stillsamt och skönt som vanligt.


Tidiga som vi var så hade inte solen hunnit upp.



Sedan började vi knalla hemåt utmed havet.

6 kommentarer:

  1. Hej Carin! En sådan dag har vi idag! Bara hänga och göra ingenting! Jo, laga mat måste jag göra... men skönt att kunna ta det lugnt och få vara hemma.

    Önskar dig en skön lördag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det är skönt med sådana dagar när man bara kan gå och lulla omkring och ta dagen som den kommer.
      Ha en fortsatt fin lördag du med.
      Kram

      Radera
  2. Vilka härliga bilder från er morgonpromenad!
    Visst sliter sant på bilar så det där överdraget är jag lite tveksam till...

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en lisa för själen att mötas av denna vy.
      Jag är övertygad om att det hade varit bättre utan. Visst solen bleker lacken med.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Härligt med en skön "lulla-runt" dag! Och jag kan tänka mig grannarna blev glada för både upphämtningen och en ren bil. En skön söndag hoppas jag du har! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen skönt med dessa dagar.
      Ja, det är så tacksamma att vi kollar till deras bil och hus när de inte är här.
      Söndagen var toppenbra.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.