2024-04-09

Ny vecka

 

Och den startade vi upp med en väldigt varm morgon. Det var redan +18 grader när jag gick iväg vid 06.30. Så det kändes som jag skulle ha tagit shorts på mig istället för tights som jag gjorde. Men gå in och byta om igen, där går gränsen. Att bli lite varm under promenaden gör mig ingenting. Det är värre när man tagit på sig helt fel och får gå och frysa på sin promenad.

Gubben stack iväg och kollade till lite blommor hos vänner efter frukost. Jag själv tog det lugnt och målade min vanliga lilla teckning innan jag tog tag i dagen. Eftersom det blev en solig och skön dag så tillbringades den ute i trädgården. Jag satt och lyssnade på boken en stund där i trädgården. Satt och funderade på om jag skulle ta och tvätta fönstren. Men ju mer jag tänkte på det så fick det bli dagens göra istället. Varför vara inne när man kan vara ute och njuta.

Kvällen blev som vanligt vid tv:n en stund innan läggdags. Det blev en god nybakad kvällsmacka till kaffet.


Ixa och jag möttes av en strilande ström av vatten på vår runda. Såg att läckan förmodligen hade börjat inne på ett Community område. Inte kul om vattenröret har gått sönder innanför någons tomtgräns efter vattenmätaren. För då är det ägaren som får stå för allt inte Communityn som man kan tycka.


Stickigt men vackert.


Kan du klia mig matte när du bara sitter där och lyssnar på bok.


Nybakat frukostbröd men som vi nallade av till kvällsfikat.

12 kommentarer:

  1. Idag är det ännu en fin dag så det går bra att skjuta på fönsterputsningen. 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör ju det 😁. Vi får se hur det blir med det.
      Kram

      Radera
  2. Mumselimums med nybakad kvällsmacka till kaffet säger hon som inte gillar sötsaker och kaffebröd.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nybakat bröd är alltid så gott!
    Då får vi hoppas att vattenläckan är på rätt sida så att säga.
    Klart att Ixa ville ha mattes uppmärksamhet :D

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är aldrig fel med nybakat.
      Jo, det får man verkligen hoppas på att den var.
      Så är det, och det går ju och klia henne samtidigt som jag lyssnar på bok.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Här har vi haft en varm dag +17°C, så skönt! På natten är det 11°C. Det gillar vi lika mycket som nybakat bröd! GOTT! Ha en fin kväll! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Det låter härligt att värmen är hos er med. Då är det sommar när jag kommer i slutet av maj 🤗.
      Hoppas din kväll var bra med.
      Kram

      Radera
  5. Så skön start på dagen! Idag var det kallt på morgonen och kalla vindar, men ska ju bli väldigt skönt resten av veckan med temperaturer närmare 30 grader. Nybakat är så himla gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, den var det.
      I morse saknade jag mina torgvantar. Jag frös som sjutton om mina fingrar när vi var ute på promenad.
      Men nu har solen kommit fram och det är varmare.
      Låter skönt med dessa temperaturer som kommer nu.
      Ja, nybakat bröd är svårslaget.
      Kram

      Radera
  6. Skönt med varm start på dagen, perfekt med ljumma morgonar, jag älskar kvällar och på morgonen på sommaren. Samt så gott med nygräddat det hade jag gärna smaskat på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt och sommarmorgnar och kvällar är toppen.
      Nygräddat är inte fel det heller såklart 😁.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.