2024-04-04

Onsdag, lillördag eller mittiveckandagen

 

Ja, man kan kalla dagen på många sett. Och vad hände här i huset då, på denna dag.

Gubben stack iväg och köpte en bunt med spontat virke, efter vi hade ätit frukost och haft lite datorhäng. Han ska bygga ett skydd över  slangvindan som är ny. Den sitter i utsatt solgass, och det är onödigt att plasten ska bli förstörd. Även om han nu slog till på ett lite finare märke. Så är det inte säkert att den håller bättre för solen. 

När han var tillbaka tog jag mig en vända och gick till Chinobutiken. Jag skulle ha en ny tratt, för gubben fick den gamla. Han har den när han blandar ihop gödning till växterna. Eller bomber som jag brukar säga. Det är ett internt skämt emellan oss när en av plast flaskorna small förra året. Och det var gödning överallt vid vår grind och ingång.

På eftermiddagen kom paketet från TEMU. Jag hade beställt några saker där ifrån. Men det som jag helst ville ha (akvarelldagbok) det var totalslut. Ja, i alla fall i den storleken jag ville ha min dagbok i. Men två andra saker låg det i paketet i alla fall.

När kvällen kom blev det tv:n en stund innan jag hoppade i säng.


Det blev en fin onsdag.


En axelrem till min gamla skinnväska som jag köpte på marknaden för ett par år sedan.


En silikonform för att göra eget hundgodis till Ixa.


Och ärtskotten är på G nu. Ska bli gott i salladen.



Vi åt kalkonwraps till middag. Snabbt enkelt och jäkligt gott enligt mig.

8 kommentarer:

  1. Jag vill också handla från Temu men jag vågar inte riktigt. Tar det inte evigheters evighet? Kommer allt ens? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inget farligt 😁 och det tog ca. en vecka innan paketet kom. Allt var i paketet som jag hade beställt och det såg ut precis som bilden visade med på sidan.
      Kram

      Radera
  2. Oj, ärtskott! Tack för påminnelsen.
    Gullig tassform.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod 👍😃.
      Visst var de.
      Kram

      Radera
  3. En bra dag får man säga.
    Så söta formar till hundgodiset. Imponerande att du gör eget.
    Som vanligt lät er middag väldigt god!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det var det.
      Ja, de var söta, men jag har inte gjort något godis ännu 😉😃.
      Tack.
      Kram

      Radera
  4. Tack för påminnelsen om ärtskott! Det ska jag sätta idag, det är så himla gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod och det är väldigt gott.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.