2024-04-05

Glömska båda två

 

Igår så var det vårdcentralen som stod först på agendan. Men först en snabbrunda med Ixa innan vi tog pärlan bort dit.

Det blev inte så lång väntan innan mitt namn ropades upp. Jag lämnade mitt egna diagram på min blodtrycksmätning. Och även en lapp på spanska där jag förklarade hur jag känt mig de här veckorna som har gått sedan jag började med medicinen. Enklare att göra så när jag inte skulle ha kunnat förklara allt jag ville ha sagt till läkaren på spanska. 

Mitt undertryck har varit lite svajigt hela tiden och läkaren förklarade att jag skulle öka dosen på min blodtrycksmedicin. Fick ett nytt recept på en annan sort som är starkare en den jag äter. Jag hade även skrivit på lappen att jag gärna ville göra en koll på mina andra värden. Så jag fick en tid nästa vecka för att ta blodprov och EKG. Sedan ytterligare en ny tid till läkaren veckan därpå för att se hur jag svarar på den ny medicinen och hur mitt blodtryck är då.

När vi var tillbaka från vårdcentralen käkade vi frukosten som vi hoppade på morgonen och nöjt av en stor kopp kaffe. Gjorde ett nytt inlägg på bloggen innan vi åkte iväg och handlade på Mercadona.

Jag plockade in alla varor där de skulle vara när vi var tillbaka och gubben gick ut och började snickra på sitt projekt. Sedan njöt vi av dagen. Jag satt still och tittade på gubben medans han sågade och skruvade. Det räckte för mig. Gubben njöt att få det här lilla projektet klart.

På kvällen när jag hoppade i säng (lite före gubben) och låg och rensade huvudet på tankar och sakta gick in i en dvala. Så blev det helt plötsligt bara tvärstopp i insomningen. Tanken som precis svept förbi i huvudet var vår bröllopsdag. -Vaaaa, vi hade glömt bort vår bröllopsdag som var den 30 mars. Ropade till gubben och sa att vi glömt något. -Vad har vi glömt, svarade han. När jag berättade blev han lika förvånad som jag. Detta har aldrig hänt sedan vi gifte oss.

Men vi kom fram till att vi har haft och har lite mycket nu. Först mitt blodtryck och sedan svärfar som inte är så himla bra där hemma i Sverige. 


Vi gick inte till havet men vi såg det i alla fall.

Nästa gång är det min tur och stå i den där kön för att ta mina prover.

Så glad för papayan som vi dragit upp från eget frö.

Aloe veran blommar snart.

Vår 39-åriga bröllopsdag som vi missade är Grafit. En mjuk mineral, en kristall av kol.

12 kommentarer:

  1. Så skönt att läkaren har bra koll på dig så det ska säkert falla på plats.
    Grattis i efterskott till er båda. Ni har haft mycket annat att tänka på och då är det lätt att glömma. Jag missade ju nästan Husses födelsedag, eller i alla fall presenten. Ni får fira i efterhand i stället.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns skönt och jag tror det blir bra till slut.
      Tack, och vi får väl göra det.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  2. Det är tur att man alltid kan fira i efterhand.....eller fira något annat. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en jäkla tur det 😉😃.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Även vi har 39 årig bröllopsdag i år , 27.4 grattis till er

    SvaraRadera
  4. Ha Ha! Så kan det bli ibland. Men Grattis då... Kraaam pia

    SvaraRadera
  5. Ja, det kan ju det 😃, tack.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis på bröllopsdagen, lite i efterskott. Tur äktenskapet inte handlar om årsdagarna, även om det så klart är roligt att fira. Gissar ni kan ta igen det när det passar! Nämen ännu en påminnelse till mig... köpa en Aloe Vera planta :) Tack, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och vi är väl inga storfirare heller. Men något gott att äta eller lite bubbel är alltid kul.
      Den här har gubben hittat ute på komposthögen på gatan tror jag 🙊.
      Kram

      Radera
  7. Stort grattis i efterskott till era 39 år❤️ Och som Anna säger, tur att det inte handlar om årsdagarna, haha😘 Ni får fira dubbelt nästa år istället🤗 Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.