2024-04-03

Havet

 

Riktigt skönt väder igår. Knappt några moln på himlen och en sol som värmde gott. Första gången som jag tog morgonrundan runt havet själv igår, sedan jag fick snurren och konstaterade högt blodtryck.

Ska väl villigt erkänna att jag blev lite harig först när jag fick det konstaterat. Vet att det kan låta larvigt i en dels öron. Högt blodtryck har ju var och varannan person i min ålder. Och jag som alltid försöker se saker och ting positivt. Men jag har aldrig varit sjuk (sjuk har jag varit, men ni fattar) eller ätit mediciner tidigare. Så det blev en olustig känsla för mig. Sedan en massa biverkningar på denna medicin som jag fått. Som satt i över en vecka. Men nu är allt som de ska och jag känner mig som mitt rätta jag igen, och det känns toppen.

Imorgon ska jag på återbesök till läkaren, och då får vi se vad hon säger om mina blodtrycksmätningar som jag gjort nu som jag blev tillsagd att göra.

Igår så fick jag en sådan där bakfeeling. Så det blev det snabba frukostbrödet och en kladdkaka i långpannan.


Havet, jag och Ixa. Så härlig morgon.


Frasigt och håligt inuti, mums.



Mycket god kvällsfika. Den lade sig som bomull i magen.

12 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att läkaren är nöjd med dig i morgon.
    Så fantastiskt vacker bild!
    Det var ingen dålig fika som ni kunde njuta av.
    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas på.
      Det är så vackert på morgonen precis innan solen bryter igenom.
      Nej, den biten lade sig fint i magen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Du såg pigg ut när vi körde förbi. 😉 Skönt att det känns bättre och lycka till hos doktorn. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ni inte tutat så hade jag inte sett er.
      Jag känner mig som vanligt igen. Så vi får hoppas att doktorn tycker det med.
      Kram

      Radera
  3. Skönt att det går åt rätt håll, hoppas läkaren håller med. Lycka till. Den kvällsfikan 😋 mums. Härligt väder. Vakna upp till att de var ute och skrapa snö, har även blåst bra här med. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får vi hoppas på att hon gör. Tack.
      Det var verkligen i go-fika 👍.
      Vädret har vänt här. Så någon blåst har vi inte längre som tur är.
      Såg på tv:n i morse. Fy sjutton så trist med snö. Så blir det blött och slaskigt igen.
      Kram

      Radera
  4. Jag förstår precis! En vill ju inte börja med mediciner helst, även om det är normalt. Jag är gärna unik :) Men skönt det ordnat upp sig nu och du känner dig trygg nog att ge dig ut på promenad själv. Både bröd och kaka ser så himla gott ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är mitt tänk också. Men måste man så måste man.
      Frukostbrödet är så himla gott och kladdkakan var det inget fel på heller. Det blev en bit igår med.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Vad skönt att du mår bra och kan ta din morgonrunda igen! Morgonhimlen är ljuvlig!

    Högt blodtryck är inget att leka med. Det ska du ta på allvar. Jag hade en blodtrycksmätare runt armen i ett dygn. Igår fick jag svaret och mitt blodtryck ligger perfekt! Så skönt! Så nu kan jag lägga det åt siden.

    Gott med nybakat bröd och den efterrätten ser riktigt smarrig ut! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, det känns bra tycker jag.
      Det är så vackert på himlen när solen stiger upp.
      Har varit idag hos läkaren och lite ändring blev det.
      Brödet är gott som det är och även att rosta det.
      Kakan är som att äta godis och det gillar jag.
      Kram

      Radera
  6. Carin, vad skönt att höra att du mår bättre <3 Kan verkligen relatera till känslan att "jag har ju alltid varit frisk" och så jaa, helt plötsligt sitter man där och får en cancerdiagnos :/ Jag undviker kemiska mediciner i mesta möjliga mån men där fick jag lägga mig platt... min man har också högt blodtryck och tar mediciner för det men det slipper jag tack och lov :) Lycka till hos läkaren <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så måste man det tyvärr. Det är bara att gilla läget, helt enkelt.
      Tack.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.