2024-04-11

Vände och gick hem

 

Från ha varit +18 i tisdags morse till att bara vara +13 igår morse. Då fryser man om sina fingrar när det dessutom blåser lite. Så med det sagt så saknade jag mina torgvantar på vår morgonrunda.

När frukosten var uppäten och allting annat var gjort som brukar göras innan dagen tar fart, tog jag och knatade bort till La Zenia Boulevard. Jag skulle ha lite nytt papper att måla dagens lilla bild på. För boken som jag började i är fylld med teckningar nu. Och jag har inte hittat någon ny i rätt storlek och med rätt papper i.

Samtidigt så tänkte jag att jag kan ju ta mig en liten runda i några affärer när jag ändå är där. Men jag kände bara nej, nej, när jag såg kassakön på Primark. Jag står inte i någon sådan bara för att ha några klädesplagg. Det får bli en annan gång när jag verkligen känner för det.

Så jag knatade hem igen till gubben som höll på för fullt att klippa ner en kaktus som kommit upp igen efter han tog bort den hösten 2022 då han skadade sin tumme. Inte av den här kaktusen men från en annan kaktus som stod i samma rabatt. Jag hjälpte till att få bort det till kompostsorteringen ute på gatan. Nu får vi se om det dyker upp några nya skott ifrån den igen. En kaktus verkar ha nio liv som en katt.

Sedan gick jag in och lagade middag som vi åt på altanen för vinden hade ökat och det är inget skönt att sitta i blåsten och äta. 

Kvällen blev lugn och skön framför tv:n en stund innan vi hoppade i säng.


Det var länge sedan vi gick åt detta hållet mot Los Altos på morgonen.


En sväng till La Zenia.


Jag köpte en liten ask med 12 nya vattenfärger.



Det blev raggmunk till middag.

12 kommentarer:

  1. Jag blir nästan skakig när jag tänker på kön på Primark. 😉😆
    Nej stresspåslag behöver du inte (inte någon faktiskt). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy sjutton vilka köer det var. Då får det vara, för stresspåslag orkar jag inte med.
      Precis, ingen behöver det.
      Kram

      Radera
  2. Om man ska stå i så länga köer så ska det vara något som man verkligen vill ha. Annars kan det vänta.
    Gubben din får se upp när han hanterar kaktusar. Hoppas ni fick bort allt nu men det är väl bara att vänta och se.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, det var så jag tänkte. Det kommer fler dagar och man kan gå dit när de öppnar precis. Då behöver man inte stå i köer.
      Han är försiktig, för någon mer massakrerad tumme vill vi inte ha mera.
      Ja, vi hoppas att det inte dyker upp någon litet kaktusbarn i rabatten.
      Kram

      Radera
  3. Kön, såååå inte kul. Fattar att du vände. Raggmunk, mums och MUMS!! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer fler dagar som jag kan gå dit.
      Vi gillar raggmunk båda två.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Jag skulle vara glad om det var +13°C på morgonen! Haha! Raggmunk, älskar raggmunk! Så gott med lingon och knaperstekt fläsk. Kul men nya akvarellfärger!

    Fin kväll till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Du kommer snart ha varma morgnar du med.
      Vi tycker om raggmunk båda två 😋.
      Ja, de gamla håller på att ta slut. Det var ett sådant där litet rese set med akvarellfärger.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Haha, nä, köa på Primark låter horribelt, roligare kan man definitivt ha :D Här i stan, nere i centrum, är det totalt hopplöst att gå i affärer em/kvällar, sååå mycket folk :/ Helgerna ska vi inte bara prata om :D Nej, vardagsförmiddagar är det bästa i så fall :)
    Raggmunkar är ju bara s gott! Dom ser perfekta ut med lite knapriga kanter, mums! :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen 😃.
      Det är lite lika som här. Framförallt semestertider då är det hopplöst. Då ska man hänga på låset så slipper man köerna.
      Vi gillar raggmunk båda två och de blev frasiga och goda.
      Kram

      Radera
  6. Vi har en gammal yukkapalm som vi inte får bort, spelar ingen roll att den är uppgrävd och roten fräst! Helt otroligt vad vissa växter rotar sig djupt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en del verkar inte som att det går att ta dö på alls.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.