2024-04-16

Vecka 16

 

Det fina vädret som vi har fortsätter att leverera. Men igår tog jag tag i dammråttorna med dammsugaren ändå. Gubben satt vid datorn och fixade med sina excelfiler för driften på huset. Något som är bra för att ha koll på läget.

Men sedan stötte vi på ett problem när vi satt vid datorn. Något som vi måste ta tag i omgående, och det är min pension. Jag skulle skicka in min ansökan om pension som jag tänkt börja att ta ut till hösten. Men så enkelt var det inte. För ett meddelande kom upp på pensionsmyndigheten att jag måste ansöka genom den spanska pensionsmyndigheten. Eftersom jag är utskriven från Sverige. Ja, alltid är det något som krånglar till det annars så enkla, som ett knapptryck.

Så vi kan säga att vår måndag spenderades mest inomhus. Så att t.o.m. grannarna undrade vart Tommy var när jag träffade en av dem när jag var ute på gården. Så gubben fick kika ut och säga halloj.


Först en skön morgonpromenad innan dagen startade upp.


På kvällen satte vi oss ute i trädgården med en varsin wraps till kvällsmat innan vi gick in och såg på Jeopardy på tv:n.




10 kommentarer:

  1. Då var det inte så enkelt som du trodde det skulle vara. Nåja, hoppas att det löser sig relativt smidigt ändå.
    Önskar en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, verkligen inte. Och jag hoppas att det inte blir superkrångligt.
      Ha en fin tisdagskväll.
      Kram

      Radera
  2. Varför ska något någonsin vara enkelt? 🤔 Om vi bara skulle dammsuga när det är dåligt väder så hade det varit trångbott bland all smutsen. 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man undra.
      Det har du verkligen rätt i 😁.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Älskar dina morgonpromenader med denna sammetshimmel. Så vackert!

    Viktiga grejer det där. Hoppas det inte krånglar allt för mycket. Lycka till!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna !
      Jag älskar mina morgonpromenader vid havet jag med.
      Vi får verkligen hoppas på att det inte ska strula till sig nu.
      Tack.
      Kram

      Radera
  4. Det är verkligen inte bara att klicka hem förtidspensionen... Jag hoppas alla mina är igång nu den här månaden, har påbörjat ett inlägg där jag beskriver alla olika bolags tillvägagångssätt. Hoppas det löser sig för dig snabbt. Gott med wraps! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var det inte.
      Ja, vi får hoppas det löser sig snabbt.
      Det är verkligen gott och att man kan stoppa i vad som i den.
      Kram

      Radera
  5. Ja allt sådant där formellt är så av och an och ack och ve. Samt förstå sig på spanska systemet lät som ett huvudbry till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Vi får hoppas det går smidigt med lite hjälp.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.